10 redenen waarom u niet afvalt

februari 12, 2016Uncategorized Standard

U wilt eindelijk is een keer afvallen en hebt een strak sportschema opgesteld. U spreekt met u zelf af dat u gezonder gaat eten, maar verliest niet het aantal kilo’s dat u zou willen. Uiteraard is het wel gezonder voor u maar het is niet uw doel. Afvallen is namelijk uw doel. Dit artikel bevat 10 redenen waarom het gewichtsverlies word tegengehouden.

1. U ontbijt niet

U gaat ervan uit dat een keertje het ontbijt overslaan niet erg is. Daarbij lijkt het ook een goede manier om calorieën te besparen, maar het werkt juist averechts. Uw lichaam gaat eigenlijk vetten opslaan, omdat het uitgehongerd denkt te worden. Neem dus altijd een ontbijt al is het maar een simpele appel.

2. U slaapt niet genoeg

Als u een druk leven heeft dan kan u nog wel is besluiten om vaak in de avonden uw sportsessies af te werken waardoor u pas later naar bed gaat. Het is toch belangrijk dat u voldoende slaapt, want u hebt extra energie nodig om uw sportroutine vol te houden. Daarbij ontstaat er door te weinig slaap hormonen die uw eetlust stimuleren.

3. U eet te veel gezond voedsel

Walnoten, avocado, appels, zalm, citroenen zijn gezond en natuurlijk, alleen zijn ze niet arm aan calorieën. Dit betekend dat u dus ook goed moet opletten hoeveel u van het gezonde voedsel eet. Want hoe u het ook went of keert, uw lichaam heeft vetten nodig!

4. U krijgt niet genoeg groentes binnen

Het eten van vijf tot zeven porties fruit en groenten is belangrijk voor iedereen, maar mensen die aan een dieet zitten halen er zeker hun voordeel uit. Groenten bieden namelijk een grote hoeveelheid aan voedingsstoffen, met minder calorieën. Variëren is dus de boodschap.

5. U drinkt nog steeds frisdranken

Het drinken van verschillende frisdranken saboteert uw gewichtsverlies. Dit is ook zo als u alleen maar voor light dranken kiest. U mag dan wel tijdens uw dieet kiezen voor een colaatje light maar dat betekend niet dat dat ook gezonder is dan normale cola.

6. Uw partner doet niet mee

Als u iemand aan uw zijde heeft die ook aan het afvallen is dan kan dat een enorme hulp zijn. Het is heel logisch dat als u wilt afvallen en uw partner besteld dag in- en uit pizza’s, patat en hamburgers dat u ook uw verlangens krijgt. Daarbij kan het ook zo zijn dat uw partner u juist stimuleert om een avondje lekker thuis te blijven in plaats van fitnessen.

7. U sport vaak met een lege maag

Sommige mensen denken dat dit verstandig is maar dat is het niet. Als u namelijk gaat sporten zonder eerst te eten, dan verbrand u calorieën uit spieren in plaats van uit vet. Dus als u uw lichaam eerst voed voorkomt u het verlies van spieren én heeft u ook meer energie om uzelf door de sportsessie te loodsen.

8. U draagt te grote kleren

Kleren die lekker los zitten zijn comfortabel, maar ze verbergen uw werkelijke lichaam en staan toe om te vergeten wat eronder zit. Daardoor kan het zo zijn dat u minder gemotiveerd raakt om te sporten. Het kan dus handiger zijn om wat kleren te dragen die iets meer aansluiten.

9. U eet niet genoeg

Het is niet de bedoeling dat u tijdens een dieet ook daadwerkelijk uzelf moet uithongeren. Naast dat het uw stofwisseling verstoort, zorgt het er ook voor dat u tijdens het avondeten meer gaat eten.  Daarbij is het ook niet de bedoeling dat u te kleine porties eet, want daardoor gaat u tussen de maaltijden door naar een (ongezonde) snack grijpen.

10. U doet alleen aan cardio

U gebruikt vaak de loopband bij u in de sportschool, maar als u nooit gewicht opheft dan mist u een groot onderdeel van het fitnessen. Naast dat het u vervelende blessures kan besparen, vergroot het uiteraard ook uw spiermassa en versnelt het de stofwisseling. En nog een voordeel is dat die stofwisseling er voor zorgt dat u sneller calorieën verbrand. Zorg er dus altijd voor dat u ook de gewichtjes meepakt!

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *